ردیاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

ردیاب یکی از پرفروش‌ترین محصولات دنیای فناوری است و استفاده از این دستگاه در دنیای امروزی از مهم‌ترین ضرورت‌های زندگی محسوب می‌شود . در این مقاله ضمن معرفی این دستگاه و کاربردهای آن ، در رابطه با محبوب‌ترین انواع جی پی اس نیز صحبت خواهیم کرد .

ردیاب چیست؟

 

ردیاب یا جی پی اس یک دستگاه کاربردی و محبوب است که برای موقعیت‌یابی افراد و اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد . این دستگاه برای فعالیت خود از ماهواره‌های ردیابی قرار گرفته در مدار زمین استفاده کرده و مکان دقیق خود را برای مرکز کنترل ارسال می‌کند . ماهواره‌های ردیاب ، اولین بار در سال ۱۹۷۹ و برای اهداف نظامی به فضا پرتاب شدند . با گذشت سال‌ها از آن زمان و نیاز بشر برای ردیابی ، انواع غیر نظامی دستگاه‌های جی پی اس نیز ساخته شده و در اختیار کاربران قرار گرفتند .

از مهم‌ترین مزایای انواع دستگاه‌های جی پی اس می‌توان به فعالیت شبانه‌روزی این دستگاه‌ها اشاره کرد . ردیاب‌های مختلف برای ارسال موقعیت خود هیچ محدودیت زمانی یا مکانی ندارند و قادرند تحت هر شرایطی اطلاعات مورد نیاز را برای کاربران خود ارسال کنند . گستردگی نیازهای انسان و پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده است که امروزه شاهد عرضه‌ی انواع و مختلف دستگاه جی پی اس به بازار باشیم . در ادامه به معرفی این محصولات پرداخته و کاربردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم .

 

معرفی انواع دستگاه جی پی اس و کاربردهای آن

 

درست است که دستگاه‌های ردیاب همگی هدف و عملکرد مشخصی دارند ؛ اما این روزها شاهد عرضه‌ی محصولات متنوعی به بازار هستیم ، که هر یک برای هدف و منظور خاصی طراحی شده‌اند . انواع دستگاه‌های جی پی اس از نظر کاربری به شرح زیر هستند:

  • ردیاب شخصی

این محصول همان‌طور که از نام آن مشخص است ، برای مقاصد شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد . کاربران این دستگاه ، برای تعیین موقعیت دقیق افراد ، اشیا و حیوانات خانگی خود از این جی پی اس‌ها استفاده می‌کنند . خانواده‌هایی که نگران رفت‌وآمدها و امنیت فرزندان خود هستند ، از مهم‌ترین مشتریان این ردیاب‌ها به‌شمار می‌رود .

با توجه به تعداد بالای متقاضیان این دستگاه‌ها ، کمپانی‌های سازنده‌ی جی پی اس ، هر روز انواع جدیدتری از ردیاب‌های شخصی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند . ردیاب‌های پیشرفته‌ی امروزی علاوه بر مخابره‌ی اطلاعات مکانی خود ، به قابلیت‌های دیگری نیز مجهز شده‌اند . یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جی پی اس‌های پیشرفته‌ی امروزی ، تعبیه‌ی دکمه‌ی SOS برای موقعیت‌های اضطراری است .

  • ردیاب خودرو

نگرانی از امنیت وسیله‌ی نقلیه و بالا رفتن بی‌سابقه‌ی آمار سرقت ، از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان خودرو در حال حاضر هستند . ردیاب‌های خودرو بری رفع این نگرانی‌ها و تامین امنیت خودروهای مختلف تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند . انواع پیشرفته ردیاب‌های خودرو نیز از امکانات اضافی و جذابی برخوردار هستند که سبب آرامش خاطر کاربران شده و به محبوبیت بیش از پیش این دستگاه‌ها منجر شده‌اند . یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که دستگاه‌های پیشرفته وجود دارد ، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است . با کمک این قابلیت می‌توانید در صورت سرقت خودرو ، آن را از را دور خاموش کرده و مانع رسیدن سارقان به مقصد شوید .

 

ردیاب شنود دار و مزایای آن

 

کمپانی‌های بزرگ و مطرح در عرصه‌ی فناوری ، با اطلاع از محبوبیت دستگاه‌های ردیاب و نیازهای مختلف کاربران ، انواع پیشرفته و جذاب این محصول را تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند . یکی از جدیدترین و پرفروش انواع جی پی اس که سروصدای زیادی را نیز با خود به‌همراه داشته ، ردیاب شنود دار است . این محصول همان‌ طور که از نامش نیز پیداست ، دستگاهی است که علاوه بر موقعیت‌یابی ، به قابلیت شنود صدا نیز مجهز شده است .

این دستگاه برای ردیابی انواع خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده قرار گرفته و نیازهای کاربران خود را به بهترین شکل ممکن برآورده می‌کند . ردیاب‌های شنود دار ابعاد بسیار مناسبی دارند و به راحتی می‌توانید ان‌ها را در جایی که دور از چشم دیگران باشد ، نصب کنید . این محصولات امنیت کامل وسیله نقلیه شما را تامین کرده و تاثیر مستقیمی در کاهش نگرانی‌هایتان ایفا می‌کنند .

استفاده از آهنرباهای قدرتمند در جی پی اس‌های شنود دار به شما این امکان را می‌دهد که این محصولات را روی قسمت‌های فلزی خودرو یا موتور سیکلت خود نصب کنید . قدرت آهنرباهای استفاده شده در این ردیاب‌ها به قدری بالا است که حتی در شدید‌ترین تکان‌ها و شرایط جوی مختلف نیز از بدنه وسیله‌ی نقلیه جدا نمی‌شوند .

ردیاب‌ آهنربایی شنود دار نیاز به سیم‌کشی ندارد و می‌توانید به‌راحتی آن را روی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود نصب کنید . بعد از نصب این دستگاه ، نرم‌افزار مخصوص را روی سیستم رایانه یا گوشی تلفن همراه خود فعال کرده و به صورت آنلاین از موقعیت وسیله‌ی نقلیه‌ باخبر خواهید شد . یکی از مزایای مهم این ردیاب‌ها ، قدرت و ظرفیت بالای باتری آن‌هاست . قدرت باتری به‌کار رفته در این دستگاه‌ها به قدری بالا است که می‌توانید تنها با یک‌بار شارژ کردن ، تا مدت‌ها از آن‌ها استفاده کرده و نیاز به شارژ مجدد دستگاه نداشته باشید .

 

قیمت انواع مختلف ردیاب

قیمت ردیاب از مهم‌ترین فاکتورهای است که روی انتخاب خریداران تاثیرگذار بوده و به آن جهت می‌دهد . بازار ردیاب‌ها شاهد عرضه‌ی محصولات مختلفی است که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و از قیمت‌های متنوعی نیز برخوردار هستند . مهم‌ترین عواملی که  در تعیین قیمت دستگاه جی پی اس نقش دارند عبارتند از:

  • دقت ردیاب

دقت دستگاه‌های ردیاب از مهم‌ترین فاکتورهایی است که قیمت این دستگاه را دچار نوسان می‌کند . هرچه یک محصول دقت بالاتری در تعیین موقعیت داشته باشد ، قیمت نسبتا بالاتری نیز خواهد داشت .

  • قدرت باتری جی پی اس

قدرت باتری به‌کار رفته در دستگاه از دیگر عواملی است که تاثیر مستقیمی در قیمت جی پی اس خواهد داشت . بالا بودن قدرت و طرفیت باتری دستگاه ، سبب بالا رفتن قیمت آن نیز خواهد شد .

  • ابعاد دستگاه

عامل بسیار مهم دیگری که روی قیمت ردیاب‌های تولید شده تاثیر داشته و باعث تغییر آن‌ها می‌شود ، وزن و ابعاد آن‌ها است . هر چه یک دستگاه از وزن و اندازه مناسب‌تری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت .

در این مطلب دستگاه ردیاب را معرفی کرده و ضمن بیان انواع و کاربردهای مختلف این دستگاه محبوب ، فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت جی پی اس را نیز معرفی کردیم .

دستگاه ردیاب خودرودستگاه ردیاب شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *