قابلیت های یک دستگاه ضبط صدا مبحثی است که در ادامه به آن می پردازیم.

زمان زیادی است که دستگاه های ضبط صدا برای مواردی مثل ضبط جلسات کاری، ضبط سخنرانی در کلاس و یا حتی برای حفظ خاطرات شخصی جایگزین دستگاه های آنالوگ و نوارهای قدیمی شده‌اند.

قابلیت های دستگاه ضبط صدا

ضبط کننده های دیجیتالی عملکرد بسیار با کیفیتی را ارائه می دهند؛ در حالی که قابلیت ویرایش آسان تر و تقریبا ضبط ظرفیت نامحدود را نیز فراهم می آوره‌اند. به علاوه کارت های حافظه داخلی و کارت های توسعه (expansion cards) نیز جایگزین نوارهای قدیمی شده‌اند.

تولید کنندگان انواع مختلفی از دستگاه ضبط صدا دیجیتال را متناسب با نیازهای مختلف تولید می کنند.

قابلیت های دستگاه ضبط صدا

قابلیت های یک دستگاه ضبط صدا

کسب و کارها و شرکت ‌های حقوقی اغلب به یک دستگاه ضبط صدا دیجیتال نیاز دارند تا مکالمات مهم را ضبط کنند. این دستگاه ها معمولاً شامل قابلیت ها و نرم افزار هایی مانند سیستم ‌های بایگانی و امکانات پخش پیشرفته هستند که به رونویسی کمک می‌ کنند. دستگاه‌ های ضبط صدا دیجیتال به منظور ضبط صدا یا حتی موسیقی زنده، از میکروفن و فیلترهای صوتی بسیار قوی برای بهینه ‌سازی کیفیت صدا دارند. خرید ضبط صدا های دیجیتالی کوچک معمولا کم هزینه می باشد، اما این دستگاه ها قابلیت های کمتری دارند. البته نباید قابلیت حمل راحت و سهولت استفاده از آنها را نادیده بگیریم.

قابلیت های دستگاه ضبط صدا

ضبط استریو

اغلب دستگاه‌ های ضبط صدا فقط صداهای واحد را ثبت می‌ کنند، اما برخی از مدل‌ ها صدا را با حالت استریو ضبط می ‌کنند. استریو برای ایجاد عمق بیشتر و بهبود کیفیت صدا از طریق دو یا چند کانال صدا استفاده می شود. علاوه بر این که این مدل دستگاه ضبط صدا معمولا بزرگ‌تر و گران‌تر هستند، حافظه بیشتری را هم اشغال می کنند. به غیر از مواردی که برای اهداف تجاری و مهم نیاز به ضبط صدا دارید، استفاده از ضبط استریو معمولاً غیر ضروری است.

قابلیت های دستگاه ضبط صدا

طراحی ساده و ظریف

از آنجا که دستگاه های ضبط صدا دیجیتال به نوار کاست نیازی ندارند، این ضبط کننده ها می توانند بسیار کوچک باشند. این ضبط های صوتی می توانند به اندازه یک دستگاه فلش USB یا حتی یک خودکار کوچک و ظریف باشند. در بعضی طراحی ها دستگاه‌ های ضبطی که به شکل خودکار هستند، اغلب یک دوربین هم دارند که حرکت‌ های آن را محدود کرده و یک تصویر قابل اسکن برای به اشتراک گذاری نیز تولید می کنند. تنها عیب این دستگاه های کوچک، احتمال گم شدن آنهاست.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *